Tα sᵉx-symbols αλλάζουν σκυτάλη: Ο Μουζουράκης βγάζει νοκ άουτ τον Ρουβά

Στην εποχή των social media οι σέξι γόηδες δεν έχουν μόνο κοιλιακούς, έχουν και πλάκα αφού τα καλά κορίτσια δεν θέλουν μόνο να βλέπουν αλλά και να ακούνε

Με μάρτυρες το τηλεοπτικό κοινό, η εβδομαδιαία κονταρομαχία των coaches του talent show «Voice», με κυρίαρχη εκείνη των Ρουβά - Μουζουράκη, ανέδειξε τους νέους όρους τόσο στο παιχνίδι της διεκδίκησης παικτών όσο και (κυρίως) σε εκείνο της αποπλάνησης.

Η καθαρή νίκη του δεύτερου, που προτάσσει το χιούμορ, την ατάκα και τον αυτοσχεδιασμό σε αντίθεση με τον πρώτο που επιστρατεύει τη φωτογένεια, το χαμόγελο και τη γοητεία, βάζει σε πρώτο πλάνο τις αλλαγές στα γούστα της γενιάς των social media, όπου από Ρουβίτσες μεταλλάχθηκαν σε Μουζουρίτσες. Τα νέα sex symbols δεν έχουν τέλεια ομορφιά, περνάς όμως τέλεια μαζί τους.

«Σ’ ευχαριστώ πολύ, Θεέ μου, που δεν γύρισε ο Σάκης»: αυτή ήταν η αντίδραση του Πάνου Μουζουράκη όταν μια νεαρή τραγουδίστρια, η Ραφαέλα, επέλεξε εκείνον για κριτή και όχι την Ελενα Παπαρίζου, που επίσης τη διεκδικούσε. Μια ατάκα που αφενός σκόρπισε γέλια και αφετέρου δωρίστηκε ως παρηγοριά σε ένα mainstream sex symbol, με το οποίο υποτίθεται η μάχη στην αρένα της διεκδίκησης φαίνεται χαμένη υπόθεση. Η πραγματικότητα βέβαια δεν είναι ακριβώς έτσι. Στο «Voice» οι επιλογές των παικτών, και δη των θηλυκών, ως προς τους coaches δεν είναι περίπατος για τον Σάκη. Με βασικό αντίπαλο κυρίως τον Μουζουράκη -ενίοτε και τον Μαραβέγια-, είναι μάλλον κακοτράχαλη ανηφοριά, αφού ακόμα κι όταν επιστρατεύει τα ακαταμάχητα όπλα του, αρκεί μια τρελίτσα του πρώτου για να κάνει τον Ρουβά να κουρνιάσει σαν πληγωμένο περιστέρι στην πολυθρόνα του. Ο ένας σκαρώνει ριμάτες, εκσφενδονίζει ατάκες και σκαρφαλώνει σε καρέκλες. Ο άλλος καρφώνει στα μάτια, χαμογελάει φιλήδονα και χορεύει cheek to cheek με την παίκτρια. Και το κορίτσι διαλέγει τον τρελό coach με την ατάκα. Το ίδιο κάνει και το επόμενο και το μεθεπόμενο.

Η τραγουδίστρια Ζωή Χρήστου έσπασε κάθε ρεκόρ στο «Voice», καθώς για χάρη της ο Πάνος Μουζουράκης πάτησε το κουμπί «Σε θέλω» πριν καν ακούσει μια φράση από την ίδια



Ο Σάκης Ρουβάς, ο σταρ, το sex symbol, η ερωτική φαντασίωση για κόρες και μαμάδες υφίσταται συντριπτική ήττα στο παιχνίδι της διεκδίκησης από τον Πάνο Μουζουράκη, τη χύμα ροκ περσόνα, τον ατακαδόρο περφόρμερ, τον νεο-χίπστερ με την γκλίτσα για αξεσουάρ. Κι αν αυτό φαινομενικά είναι μια απλή καλλιτεχνική κόντρα, μια ωραία παράσταση που φέρνει και νούμερα τηλεθέασης, ο συμβολισμός της είναι σαφώς πιο εύγλωττος. Στην εποχή των millennials (η γενιά που γεννήθηκε μεταξύ ’80 και μέσα ’90) τα sex symbols δεν έχουν απαραίτητα κοιλιακούς από τσιμέντο, ούτε οδοντοστοιχία λευκή σαν χιόνι.

Eχουν όμως πλάκα εκτός από γένια.  Από την εποχή των μετροσέξουαλ στις αρχές του 2000, με τον Ντέιβιντ Μπέκαμ να φιγουράρει ως το πρότυπο της ανδρικής ομορφιάς (γυμνασμένο σώμα, κοιλιακοί-φέτες, σινιέ ντύσιμο και κούρεμα προχώ), περάσαμε μία δεκαετία αργότερα στους hipsters (επιμελώς ατημέλητη εμφάνιση, vintage ρούχα, περίεργα γυαλιά, τατουάζ, λεπτό ή γυμνασμένο σώμα, όχι φουσκωτό), με τον Ράιαν Γκόσλινγκ να κάνει τα κορίτσια να ιδρώνουν στον ύπνο τους, για να φτάσουμε στο σήμερα όπου τα πρότυπα διίστανται. Τα sex symbols της γενιάς του Facebook και του Instagram είναι σαν τον Ιανό, τον διπρόσωπο θεό των αρχαίων Λατίνων: από τη μία λατρεύονται τύποι σαν τον Ντάνο -σκληρός, μπρουτάλ, αρχετυπικά αρρενωπός, το στυλ ξυλοκόπου- και από την άλλη τύποι σαν τον Μουζού, όπως τον λένε οι φαν του - φευγάτος, χύμα, απρόβλεπτος, πλακατζής, ατακαδόρος, συνεχώς στην τσίτα, με μια έφεση στα «καραγκιοζιλίκια». Και είναι ακριβώς χάρη σε αυτά τα τελευταία που ο 38χρονος περφόρμερ, με κίνδυνο τη γελοιοποίηση, καταφέρνει ως το άτακτο παιδί της παρέας να γίνεται και η ψυχή της.

Ο ωραίος και ο αλήτης

Ο καλπασμός στην κορυφή της λίστας των εγχώριων καρδιοκατακτητών διήρκεσε κάτι λιγότερο από δύο δεκαετίες για τον Πάνο Μουζουράκη. Ηταν περίπου 20 χρόνων με μόλις λίγα ευρώ στην τσέπη όταν οδηγώντας ένα παλιό οικογενειακό Datsun κατέβηκε από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα κυνηγώντας μια καριέρα στο μουσικό στερέωμα και παρακαλώντας για μια οντισιόν. «Ηθελα να μάθω αν αξίζω ή αν θα έπρεπε συνεχίσω να πλένω πιάτα», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του. Από εκείνη την ευκαιρία που του πρόσφερε ο υπεύθυνος οντισιόν στο κλαμπ του «Σταυρού του Νότου» μέχρι και σήμερα έγιναν πολλά τόσο στην καριέρα του όσο και στην προσωπική του ζωή. Για τέσσερις σεζόν έμεινε στον «Σταυρό του Νότου», συνεργάστηκε με τον Διονύση Σαββόπουλο, πρωταγωνίστησε σε μουσικές παραστάσεις, συμμετείχε σε σίριαλ όπως το «Singles» και το «4» του Παπακαλιάτη, ενώ έδινε συναυλίες σε μικρές και μεγάλες σκηνές - πότε με τους Αγαμους Θύτες και πότε στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής μαζί με τη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Σπύρο Γραμμένο.

Η περίπτωση του Αγγλου ηθοποιού Μπένεντικτ Κάμπερμπατς είναι χαρακτηριστική της νέας τάξης πραγμάτων που θέλει τους ομορφάσχημους ψηλά στη λίστα των sex symbols



Στο ραντεβού του με την αναγνωρισιμότητα ο Μουζουράκης απεδείχθη Αγγλος και σε αντίθεση με τη φαινομενικά εναλλακτική περσόνα του, η σχέση του με την ηθοποιό Μαρία Σολωμού -σχέση ζωής όπως απεδείχθη- τον εκτόξευσε με πάταγο στον πλανήτη του mainstream. Και εκείνο το εσωστρεφές, ήσυχο παιδί των μαθητικών χρόνων που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη από τη Ζυρίχη ως γιος εργάτη μετανάστη, μεταμορφώθηκε σε μια θορυβώδη ροκ περσόνα, ένας χαριτωμένος αεικίνητος πλακατζής που αλλάζει μούτες με ταχύτητα κλόουν σε τσίρκο, που με προβοκατόρικες δηλώσεις μιλάει ανοιχτά σε συνεντεύξεις του για τα ναρκωτικά που έκοψε επειδή άρχισαν να τον χαλάνε. Την ίδια στιγμή, περιφέρει την αντισυμβατική περσόνα του πότε στις μουσικές εναλλακτικές σκηνές και πότε στους καναπέδες lifestyle πρωινών εκπομπών μιλώντας για τη σχέση του με τη Σολωμού και πετώντας παλαβομάρες που αν δεν σου κάψουν τον εγκέφαλο, σε κάνουν να λυθείς στα γέλια. Ολα αυτά βέβαια αμπαλαρισμένα με το δικό του ιδιαίτερο, ενίοτε εκκεντρικό στυλ, με τις καδένες, τα στενά μέχρι τον αστράγαλο παντελόνια, τα εκκεντρικά ανοιχτά στο στήθος πουκάμισα, τις τιράντες και τα μαλλιά στα κάγκελα.

Ο ακροβατισμός μεταξύ κραυγαλέας αντισυμβατικότητας και εμπορικού promotion, η sui generis ψιλόλιγνη φιγούρα του και τα χαρακτηριστικά γαλάζια υγρά μάτια του -πότε χαμένα σε λαβύρινθο σκέψεων και πότε απόλυτα κεντραρισμένα στον στόχο του- έφεραν τον Μουζουράκη στην καρέκλα του coach σε ένα κατεξοχήν mainstream τηλεοπτικό σόου, που χάρη κυρίως στη δική του παρουσία και ηχηρή προσωπικότητα απέκτησε φανατικό κοινό. Στον αντίποδα, ο αειθαλής Σάκης Ρουβάς, με τη λάμψη του σούπερ σταρ, το αρχαιοελληνικού τύπου κάλλος, την αστραφτερή οδοντοστοιχία και την clean-cut προσωπικότητα, ένας γνήσιος εκπρόσωπος της politically correct φυλής, οικογενειάρχης και πολύτεκνος, χωρίς ουλές από αλητείες, χωρίς κραυγαλέες δηλώσεις και υπερβολές, στοχοπροσηλωμένος είτε στο επόμενο καλλιτεχνικό του βήμα, είτε ακόμα και στον πολιτικό στίβο. Ενα τέλειο δηλαδή εμπορικό προϊόν που μπορείς να αγγίξεις μόνο στον ύπνο σου, όπως ακριβώς το οραματίστηκαν οι εγκέφαλοι των εταιρειών δημοσίων σχέσεων. Ο Σάκης είναι φυσικά κλασική αξία, η επιτομή του αψεγάδιαστου υγιούς προτύπου, ο τέλειος πρωταγωνιστής σε σποτ για γιαούρτια και δημητριακά με 0% λιπαρά. Μόνο που στην πραγματική ζωή εκεί έξω, θες κι ένα «βρώμικο» για να σπάσεις την ξενερωτίλα της ορθορεξίας, ένα παθιασμένο ξέσπασμα είτε με μπινελίκι είτε με ποίηση του Καρυωτάκη, ένα σαβούριασμα στα πατώματα είτε από αφηρημάδα είτε από ουισκοποσία, μια ξεχαρβαλωμένη τραμπάλα χαρμολύπης. Και ο ταλαντούχος, συν τοις άλλοις, Πάνος Μουζουράκης εκπέμπει ακριβώς αυτή την κανονικότητα, σε μεγεθυντικό βεβαίως φακό, υπακούοντας αφενός στις προδιαγραφές της ροκ περσόνας που ο ίδιος επινόησε και αφετέρου στις mainstream επιταγές που επινόησαν άλλοι για εκείνον.

Από τους πλέον δημοφιλείς και με ιδιαίτερο γκελ στις γυναίκες, τόσο λόγω επαγγελματικού ταλέντου όσο και γοητευτικής προσωπικότητας, είναι ο σεφ Ακης Πετρετζίκης



Είδωλα νέας κοπής


Στην εποχή της εικόνας και των social media, του παραμπουκώματος πληροφοριών και των fake ειδώλων ή ειδήσεων, η γενιά των 20 κάτι που αποχωρίστηκε την πιπίλα την ίδια στιγμή που με επιδεξιότητα κατέβαζε εφαρμογές στο tablet, ο επαναπροσδιορισμός των προτύπων και του τι στην τελική θεωρείται σέξι φαίνεται να ξεφεύγει από τα κλισέ των υπερτροφικών δικεφάλων ή τουλάχιστον δεν αρκείται σε αυτούς. Καλός ο Βασάλος, ο Ντάνος ή και ο Κωνσταντίνος Αργυρός, αλλά ποιος θα περίμενε ότι στην κορυφή της λίστας των δημοφιλών στο Instagram θα φιγουράριζε το όνομα του Ανδρέα Γεωργίου, του δημιουργού δημοφιλών τηλεοπτικών σίριαλ όπως το «Μπρούσκο» μέχρι πέρυσι που ολοκληρώθηκε και το «Τατουάζ» σήμερα, που ούτε το γυμνασμένο κορμί του μοστράρει, ούτε σε κοσμικές εκδηλώσεις εμφανίζεται, ούτε συχνά σε εξώφυλλα φιλοξενείται -τουλάχιστον με τη συγκατάθεσή του.

Εξαιρετικά γοητευτικός, εκτός από ταλαντούχος, αποδεικνύεται ο ηθοποιός Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος



Με 1.100.000 ακολούθους στον προσωπικό του λογαριασμό, ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός ξεπερνά σε followers ακόμα και τον Σάκη Ρουβά (769.000 ακόλουθοι), κάτι ομολογουμένως ασυνήθιστο, δεδομένης της επιδραστικότητας ενός μοναδικού στο είδος του σταρ. Εντούτοις, ο Γεωργίου έχει μεγάλο ρεύμα κυρίως στο τηλεοπτικό κοινό, όπου συγκριτικά με τους 150.000 followers του Πάνου Μουζουράκη φαντάζει ένας μικρός θεός. Βέβαια, ο αριθμός των followers δεν μεταφράζεται πάντα σε δημοφιλία, ούτε σε σεξουαλικότητα, καθώς οι λόγοι που κάποιος ακολουθεί κάποιον ποικίλλουν - είτε από λατρεία, είτε από περιέργεια, είτε λόγω επικαιρότητας ή ακόμα και μίσους. Αντίστοιχα, από τους πλέον δημοφιλείς και με μεγάλη επιδραστικότητα, τόσο λόγω επαγγελματικού ταλέντου όσο και γοητευτικής προσωπικότητας, είναι ο σεφ Ακης Πετρετζίκης, ο μάγειρας νέας κοπής που χειρίζεται με δεξιοτεχνία τόσο τα social media όσο και τη δημόσια εικόνα του.

Με ιδιαίτερο γκελ στις γυναίκες, ο Ακης δεν είναι μόνο εμφανίσιμος, αλλά εκπέμπει το προφίλ αρσενικού νέας κοπής που αντί να ανδρωθεί στις οικοδομές με μυστρί και πηλοφόρι, προτίμησε να ανακατεύει υλικά στο τσουκάλι με την κάμερα να κάνει φυσικά ζουμ στα μυώδη χέρια του. Κι αν κάποτε ο Απόστολος Γκλέτσος ενσάρκωνε τον αρχετυπικό γόη, τη θέση του σήμερα έχουν πάρει λιγότερο μπρουτάλ ηθοποιοί - από τους πιο mainstream όπως ο Αποστόλης Τότσικας και ο Γιάννης Τσιμιτσέλης μέχρι τους πιο θεατρικούς αλλά διαβολικά γοητευτικούς, εκτός από ταλαντούχους, όπως ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Χάρης Φραγκούλης. Φυσικά στο εξωτερικό, όπου το σταρ σίστεμ δικαιολογεί και το πρώτο και το δεύτερο συνθετικό του, τα παραδείγματα είναι δεκάδες. Βέβαια από την εποχή του Τζορτζ Κλούνεϊ και του Μπραντ Πιτ -πριν ο πρώτος γίνει «κύριος Αμάλ» και ο δεύτερος τσαλακωμένη χαρτοπετσέτα της Αντζελίνα- έχει κυλήσει πολλή τεστοστερόνη στο αυλάκι - μέχρι που την κατάπιε το ποτάμι. Εντάξει, πάντα θα υπάρχει ένας Κρις Χέμσγουορθ εκεί έξω να αναστατώνει τις κοριτσίστικες ονειρώξεις ή ένας Τσάνινγκ Τέιτουμ να έρθει να σώσει τη Λόλα απ’ τη φωτιά που άρπαξε ο αχυρώνας, αλλά μόλις το κορίτσι τρακάρει με τη χαριτωμένη φατσούλα του κατατονικού Ρόμπερτ Πάτινσον θέλει να τον πάρει αγκαλίτσες, να τον πάει βόλτα στο παγωμένο δάσος να χαζέψουνε βαμπίρ. Και καλά ο Πάτινσον που έχει τη γοητεία του αυτοκαταστροφικού γόη, του κάπως καραβοτσακισμένου από τη ζωή, με την όψη χλωμού τζανκιού που από Δευτέρα κόβει τα ναρκωτικά.

Στην κορυφή της λίστας των δημοφιλών του Instagram φιγουράρει το όνομα του Ανδρέα Γεωργίου, δημιουργού δημοφιλών τηλεοπτικών σίριαλ, όπως το «Μπρούσκο» μέχρι πέρυσι που ολοκληρώθηκε και το «Τατουάζ» σήμερα. Εχει 1.100.000 ακολούθους στον προσωπικό του λογαριασμό και ξεπερνά σε followers ακόμα και τον Σάκη Ρουβά (769.000 ακόλουθοι)



Η περίπτωση του Αγγλου ηθοποιού Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, η σύγχρονη εκδοχή του Σέρλοκ Χολμς με τις δεκάδες διακρίσεις και βραβεύσεις, είναι καραμπινάτη της νέας τάξης πραγμάτων που θέλει τους ομορφάσχημους ψηλά στη λίστα των sex symbols. Θες το φλεγματικό χιούμορ, θες το σατανικό ταλέντο του να μπαινοβγαίνει σε ρόλους όπως το φίδι αλλάζει δέρμα -επί τη ευκαιρία, η φάτσα του μοιάζει με ερπετό-, θες το ψαρωτικό βλέμμα του, το σίγουρο είναι ότι ο Βρετανός δεν θα καταφύγει ποτέ σε γραφείο γνωριμιών - εκτός αν το ’χει βίτσιο. Από τους μόνιμους πελάτες των Οσκαρ, ο Τζέικ Τζίλενχαλ είναι σταθερή αξία στο γυναικείο χρηματιστήριο με την ιδιόμορφη γοητεία που εκπέμπει, ένα κράμα σοβαρότητας, ντροπαλότητας και μετριοφροσύνης που κάνει τις επιδέξιες νύφες να ψάχνουν σωσία του. Τέλος, ο πλακατζής πλην τετραπέρατος Σεθ Ρόγκεν (βλέπε «Ανυπόφοροι γείτονες») που μοιάζει σαν μπάλα με σγουρά μαλλιά, ο Κουασιμόδος του «Star Wars» Ανταμ Ντράιβερ, ακόμα και ο κοκκινοτρίχης ατσούμπαλος Εντ Σίραν -μια κακή εκδοχή του πρίγκιπα Χάρι, επίσης sex symbol- είναι κάποια ακόμα τρανταχτά παραδείγματα ότι η ευφυΐα, το ταλέντο, το έμφυτο χιούμορ και η έντονη προσωπικότητα κερδίζουν στα σημεία την αυταπόδεικτη ομορφιά, κυρίως όταν αυτή είναι νέτη σκέτη, σαν σουβλάκι χωρίς κρεμμύδι και μακαρονάδα χωρίς σάλτσα. Διότι εντυπωσιακοί οι μύες και ευπρόσδεκτες οι πλάτες πολίστα, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ανοίξει και το στόμα - όχι για να καταπιεί πρωτεΐνες, αλλά για να μιλήσει.

Ιδιαίτερη είναι η περίπτωση του γαλαζοαίματου Χάρι, που με τη γοητεία του προκαλεί καρδιοχτύπια στο κοριτσομάνι που ονειρεύεται παραμύθια με πριγκιπόπουλα



Από τους μόνιμους «πελάτες» των Οσκαρ, ο Τζέικ Τζίλενχαλ είναι μια σταθερή αξία στο γυναικείο χρηματιστήριο με τη ιδιόμορφη γοητεία που εκπέμπει, ένα κράμα σοβαρότητας, ντροπαλότητας και μετριοφροσύνης



via http://ift.tt/2yhZbJ1

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.