Το νομοθετικό Πλαίσιο του Μαθήματος των Θρησκευτικών

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΛΑίκη ελληνικη πατριωτικη ενωση (Λ.Ε.Π.ΕΝ)

Το πλαίσιο του Συντάγματος
Το άρθρο 16 παρ. 2, το οποίο προβλέπει την καλλιέργεια θρησκευτικής συνείδησης, σε συνδυασμό με το άρθρο 3 παρ. 1, αφορά κυρίως τη γνωριμία και σπουδή της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Επειδή, όμως, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 1, «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη» και «Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη…», η θρησκευτική αγωγή υπόκειται σε απαλλαγές και εξαιρέσεις, όταν ορισμένοι μαθητές ή οι κηδεμόνες τους το επιθυμούν. Εφαρμόζοντας την συνταγματική επιταγή, το περιεχόμενο της θρησκευτικής αγωγής στη δημόσια εκπαίδευση έχει ως προσανατολισμό τη γνώση γύρω από την πίστη, την παράδοση, τη ζωή και τον πολιτισμό της Ορθοδοξίας, αλλά και τη γνωριμία με τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, Ομολογίες και Παραδόσεις, με το θρησκευτικό φαινόμενο γενικότερα καθώς και με τις μεγάλες Θρησκείες του κόσμου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι αλλόδοξοι ή αλλόθρησκοι μαθητές έχουν, ως γνωστόν, τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών. Οι αλλόδοξοι μαθητές, Ρωμαιοκαθολικοί και Προτεστάντες, έχουν μάλιστα τη δυνατότητα διδασκαλίας ιδιαίτερου ομολογιακού θρησκευτικού μαθήματος σύμφωνα με το άρθρο 14, παρ. 17 του Ν. 1566/85. Οι αλλόθρησκοι μαθητές στα δημόσια σχολεία της χώρας δεν διδάσκονται ιδιαίτερο μάθημα θρησκευτικών σύμφωνα με τη θρησκεία τους, παρεκτός των Ελλήνων μουσουλμανοπαίδων στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης.

Ο Νόμος 1566/85
Ο Νόμος 1566/85 (στα άρθρα 1 παρ. 1, 6 παρ. 2 και 14 παρ.17) εξειδικεύει τα περί θρησκευτικής αγωγής του Συντάγματος σε σχέση με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. Στο θεωρητικό πλαίσιό του, θέτει ως κύριο σκοπό της εκπαίδευσης «τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου και καθολικού ανθρώπου σε σχέση», μεταξύ άλλων, και «με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση».
Στο άρθρο 1 παρ. 1, ο σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εξειδικεύεται έτσι, ώστε οι μαθητές «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης. Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη». Ειδικότερα στο άρθρο 6 παρ. 2, επισημαίνεται ότι στο λύκειο επιδιώκεται η ολοκλήρωση των σκοπών της εκπαίδευσης, ώστε οι μαθητές, «Να συνειδητοποιούν τη βαθύτερη σημασία του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους και της σταθερής προσήλωσης στις πανανθρώπινες αξίες…».
Παρά τον κεντρικό αυτό ρόλο της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης στη δημόσια εκπαίδευση, η θρησκευτική αγωγή δεν συνδέεται καθόλου με το κατηχητικό έργο της Εκκλησίας, αλλά αποτελεί σαφώς παιδαγωγική αρμοδιότητα και ευθύνη της Πολιτείας. Το μάθημα των θρησκευτικών δεν αντιμετωπίζεται, δηλαδή, ως ένα ειδικό μάθημα αλλά ως ένα κανονικό μάθημα του σχολικού προγράμματος, ενταγμένο στην παρεχόμενη από την Πολιτεία εκπαίδευση. Ως εκ τούτου υπηρετεί τους γενικούς σκοπούς της παιδείας, όπως αυτοί ορίζονται από το Σύνταγμα και τους Νόμους. Η θρησκευτική αγωγή των μαθητών συνιστά όρο της ηθικής και πνευματικής τους ανάπτυξης και έχει ύψιστη παιδαγωγική και κοινωνική σημασία. Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με το Νόμο 1566/85 (άρθρο 24) και 2525/97 (άρθρο 7), ο καταρτισμός των Προγραμμάτων Σπουδών και των Αναλυτικών Προγραμμάτων του μαθήματος αυτού, όπως και όλων των άλλων, είναι έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ως ανεξάρτητης δημόσιας υπηρεσίας η οποία υπάγεται κατευθείαν στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στα πλαίσια λοιπόν του νομοθετικού αυτού πλαισίου η Αθεϊστική Κυβέρνηση Σύριζα Αν.ελ. πάτησε και άλλαξε τα δρώμενα στο ρουν της Ελληνικής Ιστορίας. Άλλαξε τα είδη Υπάρχοντα από τις Εθνοσυνελεύσεις έως το νομοθετικό πλαίσιο του Καποδίστρια αλλάζοντας την Κατηχητική και Δογματική γνώση της Ορθοδόξου Πίστεως σε μια απλή γνωσιολογική αναφορά.

Εμείς η Λ.Ε.Π.ΕΝ αντιστεκόμαστε στην απαξίωση του Ορθόδοξου Χριστιανικού πνεύματος που διακατέχει το 98% του Ελληνικού λαού.
Αναρωτιόμαστε όσοι δηλώνουν άθεοι γιατί εφόσον είναι άθεοι με την Ορθοδοξία τα βάζουν, αλλά με το ελάχιστο του ποσοστού των μουσουλμάνων και άλλων θρησκειών είναι τόσο ανεκτικοί;
Μήπως τελικά το θέμα τους είναι ο Χριστός μας και ο ίδιος ο λαός μας;
Η Λαϊκή Ελληνική Πατριωτική Ένωση απαιτεί την σωστή γνώση του μαθήματος των θρησκευτικών.
Ας μας εξηγήσουν οι Κυβερνώντες γιατί στις μουσουλμανικές χώρες δεν παρέχεται η ελεύθερη θρησκευτική γνώση ;
Γιατί η Ελληνορθόδοξη Ελλάδα πρέπει να είναι θύμα των ξένων συμφερόντων που μόνο τους μέλημα είναι η Χριστιανική Ευρώπη να μετατραπεί σε μουσουλμανική;

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ. ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ.

Τομέας πολιτιστικών και θρησκευτικών θεμάτων + ΙΑΚΩΒΟΣ

The post Το νομοθετικό Πλαίσιο του Μαθήματος των Θρησκευτικών appeared first on Triklopodia.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.